Namn: Fredric Johansson
Bor: Stockholm
Sysselsättning: Fotograf,musiker. Säljare på Teknikmagasinet

I min blogg så skriver jag om mitt liv där jag hinner med både det ena och det andra. Jag har mitt egna företag som fotograf, spelar i bandet Surviving the charade och jobbar på Teknikmagasinet i Stockholm

Föreläsning i Kulturhuset!

Hello!

Jag var faktiskt på en intressant föreläsning igår om hur man sätter ihop en bra Bildutställning!
Jag kom dit själv runt halv fyra och satte mig och väntade! sedan kom det flera och flera och till slut fick vi gå in i ett konferansrum med curatorn Maria Patomella som skulle hålla en föreläsning om vad som är viktigt vid Utställningar!

Det vi fick lära oss var att ha en röd tråd mellan våra bilder, ha en handling som intresserar folket som tittar. Inte bara lägga ut en massa randompics utan ha ett budskap med utställningen!

Nu berättar jag väldigt kortfattat men jag tyckte det var jätteintressant! 
Sen pratade vi mycket om hur mycket man kunde ta för bilder om man vilje sälja dom, vad det skulle kosta att sätta ihop en utställning, om man kan söka sponsorer eller ej...

Och idag ska jag träffa Joakim Strömholm och få mina bilder bedömda! Jag har valt ut ett antal bilder som vi ska kika igenom sedan ska vi tillsammans gå igenom vad jag kan göra bättre eller ändra på.

Här är två av alla dom bilderna jag tar med mig!







PS .

Jag har köpt ett ritbord att redigera bilder med! enligt fotografer är det ett måste i  nivå!
När man har testat att redigera en bild med en penna kommer man inte ifrån det ;)



Sedan så har jag köpt ett Batteri till mina blixtar så att jag kan ta med dom överallt och fota! HELT PERFEKT! 

 
2009-01-23 @ 14:39:39 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lona

Jag undrar om jag ska ta å köpa ett sådan ritplatta.

2009-01-23 @ 15:06:24
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Svanemar photo

Oh vad var de för föreläsning något somkommer igen ?

hur fick du kontakt med personen som ska bedömma dina bilder ?

2009-01-23 @ 15:36:17
URL: http://svanemar.blogg.se/
Postat av: Jennifer

jag kan ärligt säga att jag gapade när jag såg svampen, så jävla snygg !!!

2009-01-24 @ 17:05:05
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: SebbeSula

Tjena. Hittade precis din blogg här. Verkar riktigt schysst, så jag sätter en prenumeration direkt :)



Kör själv med ritplatta, både hemma och på jobbet. Jag använder ALDRIG mus längre. Så fort jag lärde mig pennan så går det mkt smidigare.



Nåja, jag håller koll på din blogg.

Mvh

2009-01-26 @ 13:09:44
URL: http://www.sebbesula.se
Postat av: Rebecka :)

Ritplatta är lite knepigt i början...

Snygg FFAF afficsh du har på väggen <3

2009-02-02 @ 17:12:08
URL: http://poemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback