Namn: Fredric Johansson
Bor: Stockholm
Sysselsättning: Fotograf,musiker. Säljare på Teknikmagasinet

I min blogg så skriver jag om mitt liv där jag hinner med både det ena och det andra. Jag har mitt egna företag som fotograf, spelar i bandet Surviving the charade och jobbar på Teknikmagasinet i Stockholm

Lång slutartid

Fick äntligen med mig stativet när vi åkte iväg denna gång! Glömmer alltid det (jag vet, efterblivet) Så denna gång kunde jag äntligen exprimentera med långa slutartider.
Kl vad kanske 11-12 på natten och borta i horisonten såg jag solen som om ganska många timmar skulle gå upp. Klart jag behövde fånga det!
 
Kameran satte jag på stativ och satte på tidsutlösning (det gör jag för att kameran kan röra på sig om jag trycker av manuellt). Ställde in bländaren på f/6,3 och slutaren på 30 sekunder. Sen var det bara att testa sig fram!
 
Resultatet!
 
 
Canon 5D mark II + Canon 24-70 f/2,8
2013-09-03 @ 12:41:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: femipower.blogg.se

åh vilken fin bild!:D<3

Svar: tack! :D
Fredric

2013-09-06 @ 12:26:10
URL: http://femipower.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv: Tack snälla, riktigt schyssta bilder du har här med.

Svar: tack :d!
Fredric

2013-09-08 @ 09:00:24
URL: http://majyaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback