Namn: Fredric Johansson
Bor: Stockholm
Sysselsättning: Fotograf,musiker. Säljare på Teknikmagasinet

I min blogg så skriver jag om mitt liv där jag hinner med både det ena och det andra. Jag har mitt egna företag som fotograf, spelar i bandet Surviving the charade och jobbar på Teknikmagasinet i Stockholm

Porträtt utomhus med blixt



Dom här bilderna tog jag och nick för några månader sen en molnig dag ute vid kyrksjön här ute i bromma!

Jag tog med mitt batteri och mina studioblixtar! satte upp en bakom för att efterlikna en sol och en snett framifrån :) hade ett silverparaply på den som stod framför har jag för mig :)

Sen ställer man in kameran på ungefär 1/100 f/11
Och tar några testbilder innan man börjar med dom seriösa bilderna :)
Svårare än så är det inte att ta sånna här bilder! 
Redigeringen i photoshop är

Convertera till svartvit
Curves
Sen lite ljusändringar i camera raw!

2009-07-16 @ 15:32:41 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin

Sjukt grymma bilder du tar!

2009-07-16 @ 17:54:29
URL: http://malinforsgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback