Namn: Fredric Johansson
Bor: Stockholm
Sysselsättning: Fotograf,musiker. Säljare på Teknikmagasinet

I min blogg så skriver jag om mitt liv där jag hinner med både det ena och det andra. Jag har mitt egna företag som fotograf, spelar i bandet Surviving the charade och jobbar på Teknikmagasinet i Stockholm

Gammal Bild

Nikon D300 - 18-200 VR


Eftersom det var ett tag sen jag tog den här bilden kommer jag inte ihåg så mycket men sitter och kollar upp informationen nu..

Denna dagen hade jag bestämt mig för att testa mitt nya batteri till mina studioblixtar så vi åkte ut till edeby där min morsa har sina hästar och sjävklart fick min snygga flickvän följa med som modell ;)

Det du behöver för att genomföra en sån här bild är!

Kameran såklart
Objektiven! (ta med dig alla om du är osäker på hur du vill ha bilden)
Elinchrome studioblixtar ( i det här fallet använde jag bara en)
Batteri


När vi kom dit gick jag ur bilen, börja direkt leta efter någon skön spot att ta bilderna på, eftersom det var ute på landet var det inte så svårt. mycket snygga miljöer!
Jag hittade ganska snabbt den här röda väggen

Ställde upp blixten snett ifrån objektet ungefär 1 och en halv meter ifrån, satte på blixten och ställde in kameran på manuellt f/16 -1/80 började jag med
Och tog några testbilder och ställde in ljuset som jag ville ha det!

Sen var det bara att säga åt sötnosen att posa lite! Sa åt henne hur jag ville att hon skulle sitta också..

Orginalbild

Ser att bloggen förstör färgerna på den redigerade bilden men det får bli så :/
2009-07-14 @ 13:51:27 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lisa Chen

sv: Tack! =) Men jag har faktiskt inte använt blixt ;) Om du syftar på skuggan till vänster så beror det på en lampa som lyste bredvid :)

2009-07-14 @ 16:15:19
URL: http://lisachen.blogg.se/
Postat av: E L L A

Hejsan svejsan! fin blogg du har ( I LIKTE IT) det skulle vara roligt om vi kanske kunde följa varandras bloggar?

/ puss o kram ella

2009-07-14 @ 19:37:38
URL: http://ellassplace.blogg.se/
Postat av: Josefin

wow! jättefin bild :D Nu när jag tänker lite, de är ju den du har på headern x)



I wish i had en fin header, min sida är helt roddig..

2009-07-15 @ 14:41:11
URL: http://thefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback